EHS Foreningen for elektro hyper sensitive
 
       

EHS i skolen – de professionelles rolle

Hvis du arbejder på en skole, spiller du en særlig rolle i barnets liv. Det er dig, der ”ser” barnet hver dag med dine faglige og børnekyndige briller på.

 

Som medarbejder på en skole skal du sørge for at holde øje med om barnet trives: Rykker det sig fagligt? Er det med i fællesskabet? Er der noget, du kan tage dig af?

 

Børn med EHS er en særlig udsat gruppe, da der ofte er en række af andre sociale og psykiske problemer at slås med for barnet og familien. Når en voksen med overskud får øje på et barn, der har det svært, holder øje med det og holder af det, så kan det gøre en kæmpe forskel for barnet og barnets fremtid.

 

Vi ved fra forskningen, at børn med EHS ofte har symptomer som f.eks. mavepine, hovedpine, svimmelhed, koncentrationsbesvær, uro, indlæringsvanskeligheder, depressive humørsvinginger m.v., symptomer der ofte aftager eller helt forsvinder uden for skoletid i weekender og i ferier. I værste fald kan barnet blive nødsaget til at blive taget ud af skolen og modtage hjemmeundervisning.

 

Ensomhed og social isolation lurer således for mange af børnene, og her kan vi sætte ind i skoletiden ved at hjælpe med til at holde øje med sådanne symptomer. Næste skridt kunne være at indføre begrænset trådløst Wi-Fi i undervisningen, og måske endda en såkaldt el-sanering for at begrænse e-smog forureningen i klasseværelset samt i børnenes og lærernes generelle arbejdsmiljø i skolen.

 

EHS foreningen tilbyder

Vi har erfaring på området og kan tilbyde rådgivning og vejledning til at forbedre arbejdsmiljøet og sænke e-smog niveauet. Vi kan formidle professionel hjælp til opmåling af omgivelser for e-smog med en udarbejdet rapport med forslag til evt. afskærmning og el-sanering.
Kontakt os for nærmere oplysninger.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
 
copyright EHS Foreningen