Den offentlige ansatte

 

 

borger service

Som kommunalt ansat i borgerservice, SKAT, social- og sundhedsforvaltningen, som sagsbehandler eller som socialrådgiver vil du, uanset hvilken afdeling du er ansat i, møde borgere, der grundet deres EHS har særlige behov i forhold til kommunikation

 

Når du har møder med mennesker med EHS er det afgørende for jeres samtaler og de fremadrettede aftaler, at du er opmærksom på, hvordan du skaber de bedste betingelser for fælles kommunikation og forståelse.

 

EHS Foreningen har jævnligt henvendelser fra voksne mennesker med EHS, som fortæller, at de har svært med kommunikationen med det offentlige. Det skyldtes i høj grad deres EHS diagnose, idet de bliver udfordret på bl.a. koncentration, opmærksomhed og hukommelse når de skal opholde sig i bestrålede miljøer, men det kan også skyldes at de har vanskeligt med at betjene computer eller tale i telefon pga. EHS.

 

Derfor er de fleste med EHS f.eks. nødt til at bede om digital fritagelse.

 

Sørge for at borgeren med EHS er i de bedst mulige omgivelser ved personlige møder. Tænke ud af boksen, sammensætte individuelle løsninger- for med forståelse kommer man længst.