Åbent brev til Elon Musk og Space X

Marts 2021

I anledning af den globale Stop 5G protestdag den 20. marts 2021 har Europæiske organisationer tilsluttet sig et åbent brev til Elon Musk, Kimbal Musk og alle SpaceX bestyrelsesmedlemmer, officerer, og hovedinvestorer i SpaceX

Appellen er endnu et forsøg på at gøre opmærksom på de miljømæssige og menneskelige konsekvenser af den grænseløse udbredning af mikrobølger over hele jorden. Blandt argumenterne lyder:

Hvis du eksponerer en almindelig honningbi med en almindelig mobiltelefon i bare ti minutter, lukker deres metabolisme ned. Blodet bliver fyldt med kulhydrater, fedtstoffer, og proteiner. De kan ikke længere forbrænde deres mad eller udnytte den ilt de indånder. Og eftersom den samme stråling bader os alle i større eller mindre grad overalt på jorden, sker det samme for alle levende væsener. Det sker hurtigere i bier end i os, fordi bier har en meget højere forbrænding. Strålingen kommer fra alle former for trådløs teknologi, på jorden og i rummet og det behandles som om det ikke er der.

Brevet er her oversat til dansk.

Åbent brev til Elon Musk.pdf